Zasady współpracy z poradnią
Ważne informacje na temat zasad współpracy
między Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie,
a placówkami oświatowymi
Dokumentacja:
- informacje przygotowywane przez nauczyciela/wychowawcę na temat dziecka/ucznia zgłoszonego do poradni oraz ankieta przygotowywana przez polonistę w przypadku trudności o charakterze dyslektycznym powinny być opatrzone pieczęcią placówki. Wymagane są: data, czytelny podpis osoby przygotowującej dokument oraz pieczęć i podpis dyrektora placówki,
- zgłoszeń dzieci/uczniów, rodziców i nauczycieli chcących skorzystać z pomocy/oferty poradni należy dokonywać wykorzystując odpowiednie formularze dostępne na stronie internetowej poradni.
Organizacja pomocy realizowanej na terenie poradni:
Sugerowane terminy zgłoszeń:
- badania gotowości szkolnej – maj-sierpień,
- wydawanie orzeczeń, opinii i informacji – według potrzeb,
- wydawanie orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego na kolejny etap edukacyjny – styczeń-maj,
- pozostałe formy pomocy – według potrzeb i możliwości ich realizacji przez pracowników poradni.
Warto, aby przedszkole, szkoła, placówka monitorowała ważność orzeczeń i przekazywała rodzicom informacje o konieczności zgłoszenia się do poradni w odpowiednim terminie.
Indywidualne osoby zainteresowane udziałem w:
- sieciach współpracy i samokształcenia dla nauczycieli
- zajęciach „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców”
- poszczególnych formach pomocy dla nauczycieli i rodziców ujętych w ofercie
wypełniają stosowny formularz zgłoszenia.
Organizacja pomocy realizowanej w terenie:
- w miesiącach: wrzesień – październik pracownik poradni podczas wizyty w placówce, którą się opiekuje ustala zakres współpracy na bieżący rok szkolny.
Preferowane terminy realizacji poszczególnych form pomocy:
- przesiewowe badania mowy – początek roku szkolnego,
- przesiewowe badania wzroku i słuchu przy użyciu Platformy Badań Zmysłów – I półrocze roku szkolnego,
- prelekcje i warsztaty dla rodziców – I półrocze roku szkolnego,
- prelekcje i warsztaty dla nauczycieli – I półrocze roku szkolnego,
- dyżury pracowników poradni – według potrzeb.
Przedszkole, szkoła, placówka organizująca prelekcję, warsztaty lub inną formę pomocy przeprowadzaną przez pracownika poradni ustala z nim:
- termin spotkania,
- miejsce spotkania,
- liczbę uczestników,
Ponadto zabezpiecza:
- sprzęt (np. laptop, projektor),
- potrzebne materiały (np. kartki, pisaki, nożyczki itp.),
- możliwość kopiowania materiałów dla uczestników,
- oraz zgłasza potrzebę zorganizowania spotkania najpóźniej na miesiąc przez planowanym terminem na stosownym formularzu,
- przedszkole, szkoła placówka zainteresowana procesowym wspomaganiem zgłasza zapotrzebowanie na stosownym formularzu.
Poradnia zastrzega sobie prawo do zmiany terminu spotkania, jeśli w podanym przez placówkę terminie specjaliści mają już zaplanowane inne zajęcia lub z powodu sytuacji losowych!